V prĂĄci jsme rozebÄhli novĂ˝ a opravdu sqÄlĂ˝ systĂŠm na klasifikaci a sledovĂĄnĂ poĹžadavkĹŻ na helpdesk Request Tracker. Je to open source software napsanĂ˝ v perlu, s web interfacem napojenĂ˝m na email schrĂĄnku. V praxi to u nĂĄs funguje tak, Ĺže co pĹijde na adresu it_support@moj_firma.cz je zĂĄroveĹ v Exchangi zkopĂrovĂĄno do schrĂĄnky speciĂĄlnÄ vytvoĹenĂŠ pro Request Tracker, odkud to stahuju fetchmailem, kterĂ˝ mĂĄ ve svĂŠm configu jako mta uveden skript RT. KaĹždĂ˝ novĂ˝ email je pak evidovĂĄn jako novĂ˝ ticket, neboli task a mĹŻĹžeme mu pĹiĹadit pomÄrnÄ dost atribudĹŻ (z nichĹž asi nejdĹŻleĹžitÄjĹĄĂ je priorita, ĹeĹĄitel neboli owner a kategorie, kterĂŠ jsem v systĂŠmu definoval jako uĹživatelskĂŠ poloĹžky).
No ale abych se dostal k tomu IMAPu. DĹĂve jsme mĂsto tohohle systĂŠmu pouĹžĂvali prostÄ sdĂlenou schrĂĄnku v exchangi kde byly vytvoĹeny foldery jako „v ĹeĹĄenĂ Petr“ nebo „vyĹeĹĄeno Josef“ ÄĂmĹž se ĹeĹĄil pĹehled nad aktuĂĄlnĂmi a ĹeĹĄenĂ˝mi i vyĹeĹĄenĂ˝mi tĂĄsky.
S pĹechodem na novĂ˝ systĂŠm si kolegovĂŠ velice rychle vĹĄimli, Ĺže je celkem hloupost, aby v RT oznaÄili ticket jako svĹŻj a pak museli ve sdĂlenĂŠm inboxu pĹetĂĄhnout email do svĂŠ sloĹžky. To samĂŠ pak museli dÄlat pĹi vyĹeĹĄenĂ tĂĄsku. ProstÄ sem dostal za Ăşkol nÄjak dosĂĄhnout toho, aby pĹi oznaÄenĂ ticketu za mĹŻj se pĹekopĂrovaly pĹĂsluĹĄnĂŠ emaily.
NaĹĄel jsem na netu project ImapFolderManager, kterĂ˝ ale neumĂ zprĂĄvy kopĂrovat na zĂĄklaÄÄ nÄjakĂŠho bliŞťĂho kritĂŠria neĹž na tom, Ĺže jsou v nÄjakĂŠ sloĹžce. JĂĄ sem usoudil, Ĺže nejlĂŠpe se bude pĹesouvat na zĂĄkladÄ pĹedmÄtu emailu. Dopsal jsem si tedy do toho projektĂku funci vypsĂĄnĂ subjektĹŻ danĂŠho emailu a pak kopĂrovĂĄnĂ emailĹŻ na zĂĄkladÄ pĹedmÄtu. PĹi tom jsem pĹiĹĄel na zvlĂĄĹĄtnĂ vÄc. Exchange server (alespoĹ tedy ta staĹiÄkĂĄ verze 5.5, co jeĹĄtÄ doĹžĂvĂĄ u nĂĄs v prĂĄci) co se tĂ˝Äe IMAPu se chovĂĄ docela podivnÄ. U IMAPu mĹŻĹžete totiĹž email smazat tak, Ĺže ho oznaÄĂte za smazanĂ˝ a k reĂĄlnĂŠmu smazĂĄnĂ dojde teprve ve chvĂli, kdy pro danou sloĹžku Ĺeknete aby to vymazala. JenĹže Exchange, nebo moĹžnĂĄ Outlook 2003, kterĂ˝ pouĹžĂvĂĄm pĹes rdesktop ke ÄtenĂ tĂŠhe schrĂĄnky, bohuĹžel ten email poĹĂĄd normĂĄlnÄ zobrazuje, protoĹže po kaĹždĂŠm oznaÄenĂ za smazanĂ˝ hned oÄekĂĄvĂĄ akci CLOSE, kterĂĄ danou sloĹžku vyÄistĂ od emailĹŻ oznaÄenĂ˝ch deleted.
$ telnet mail 143
Trying 192.168.110.2...
Connected to mail.moje_firma.cz.
Escape character is '^]'.
* OK Server Microsoft Exchange IMAP4rev1 verze 5.5.2653.23 (mail.moje_firma.cz) je pøipraven.
a001 LOGIN muj_ucet heslo
a001 OK Operace LOGIN je dokonèena.
a002 SELECT INBOX/Trash
* 5 EXISTS
* 0 RECENT
* FLAGS (\Seen \Answered \Flagged \Deleted \Draft)
* OK [PERMANENTFLAGS (\Seen \Answered \Flagged \Deleted \Draft)]
* OK [UIDVALIDITY 56723] Hodnota UIDVALIDITY.
a002 OK [READ-WRITE] Operace SELECT je dokonèena.
a003 STORE 1:2 +FLAGS (\Deleted)
* 1 FETCH (FLAGS (\Seen \Deleted))
* 2 FETCH (FLAGS (\Seen \Deleted))
a003 OK Operace STORE je dokonèena.
a004 CLOSE
a004 OK Operace CLOSE je dokonèena.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.